Włodzimierz Pańków Włodzimierz Pańków
229
BLOG

Degeneratorzy...

Włodzimierz Pańków Włodzimierz Pańków Polityka Obserwuj notkę 0

Sledząc "intelektualne" wyczyny takich prof.prof. jak Hartman, Fusza(e)ra, Środa itp. zamierzałem napisać notkę o sensie ich "intelektualnych" wyczynów. Przejrzałem jednak to, co juz opublikowałem na Salonie 24 i postanowiłem ponownie upublicznić to, co napisałem dość dawno temu, pod tytułem "Profesura: to jeszcze honor czy już hańba?"

"Wysłuchałem dzisiaj na TVN 24 "debaty" dwóch profesorów, tzw. belwederskich - I.Krzemińskiego i P. Śpiewaka - związanych kiedyś lub dzisiaj z PO: pierwszy doradza premierowi Tuskowi w tzw. Radzie Społeczno-Gospodarczej (kiedyś powiedział mi, że nie rozumie nawet połowy tego, o czym tam rozmawiają(?), drugi zasłynął ostatnio kłamliwą książką  pt. "Żydokomuna", w której nie wspomniał o tym, co robili Żydzi w NKWD i NKGB, w latach 30-tych XX wieku, tysiącom Polaków (odsyłam do książki T.Snydera, amerykańskiego historyka, "Skrwawione ziemie", opublikowanej wcześniej niż książka Śpiewaka, dyrektora  ważnej żydowskiej instytucji naukowej...).

Treść ich "uczonych" wystapień w mediach, coraz bardziej zbliżonych do bełkotu i nawet nie blokowanych przez względnie inteligentnych redaktorów (np. Piotr Marciniak) hańbi niegdyś szacowne i szanowane role profesorów:  absurdalne tezy, idiotyczne argumenty i porównania, nie mające nic wspólnego z rzeczywistością!

Znosiłem dość długo obecność tzw. profesury w tworzeniu i przekształcaniu tzw. III RP, od Gieremka (służył "komunie" jakieś 18 lat) i "transformatora" i destruktora polskiego przemysłu Balcerowicza (też wcześniej był lektorem PZPR) aż po "reformatorów" Buzka, Górę, manipulatora Belkę i wielu innych "wielkich hochsztaplerów III RP" - ale już dłużej nie zamierzam tego znosić ! Wprawdzie nie jestem "profesorem państwowym" (nie pójdę do Gajowego po taką profesurę bo się brzydzę!), wystarcza mi nominacja mego Rektora i/lub Prezydenta mojej Wyższej Szkoły, ale sądzę, że czas najwyższy wystąpić w obronie roli i autorytetu wiedzy, której instytucjonalizacją jest "profesura", jako przeciwwaga władzy oraz polityków i propagandystów, których domeną jest Kłamstwo i Manipulacja!

Od czasów Średniowiecza - jesli nie Starożytności - zinstytucjonalizowana wiedza, tak samo jak religia, tworzyła pewną istotną przeciwwagę dla brutalnej, prymitywnej władzy, depczącej ludzkie prawa i wolności. W cywilizacji europejskiej różni mędrcy hamowali dzikie zapędy durnych  władców, rzucając często na szalę własne życie. Nie byli to, oczywiście, ludzie pokroju Marcina Króla, uznającego po niewczasie własną głupotę, czy  "uczeni" zbliżeni swoim poziomem mentalnym i  moralnym do niejakiej prof. Seniszyn, doc. Pietrzyk-  czy prof. Iwińskiego...

Byli to uczeni i mędrcy!

Jesli chcemy zyć w polsko-europejskiej cywilizacji - musimy żądać obecności na naszych uczelniach, w naszych instytucjach naukowych, w naszych mediach i w polskim życiu publicznym właśnie takich ludzi!

Kłamcy i manipulatorzy, tępi obrońcy racji takich czy innych partii muszą zniknąć! Jeśli nie są zdolni do życia w Prawdzie - niech zrezygnują ze swoich profesorskich tytułów!

PS. Będę puszczał tę notkę przy każdej okazji..."

Gwoli sprawiedliwości dodam: zarzuty względem działań takich osobików jak prof. (chyba "belwederski") Hartman pomijają jeden istotny fakt: był on tylko zdyscyplinowanym i "przodującym" członkiem (?) partii, na której czele wciąż stoją dwa półgłówki, J.Palikot i A.Rozenek, niemal codziennie występujący niemal we wszystkich mediach, szczególnie tych, które są finansowane z  funduszy rządowych, tzn. pieniędzy nas, podatników,  na czele z funduszami Ministerstwa Edukacji. Od czasów  ostatniej  kampanii wyborczej do Sejmu głosili oni, wszem i wobec, potrzebę, a nawet konieczność obalenia wszelkich taboo (odsyłam do odnośnych publikacji). O ile wiem, mimo to, nie zostali usunięci ani z Sejmu, ani nie zabroniono im wstępu do głównych "środków musowego przekazu"...

Więc, proszę Państwa, gdzie tu prawo i sprawiedliwość? Precież prof. Hartman jedynie wykonywał zalecenia i realizował idee swoich głównych szefów!!!

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka